Якщо людина кожен день, розумієш, хлопчику, кожен день буде робити свою справу, незважаючи ні на що, життя зміниться на краще. А сухе дерево, якщо його поливати кожен день, зацвіте…
Аркадій Тарковський.
Ще Декарт проголосив: "Я мислю - отже, я існую". На початку XXI ст. технічна революція лише
акцентувала слушність цього твердження. Наскільки особа підготовлена критично
ставитися до проблем,
наскільки реактивне її мислення, тобто здатне адекватно відповідати на зовнішні подразнення,
настільки вона здатна забезпечити
оптимальність свого існування. Школа завжди була і є тим
соціальним інститутом, який займається
формуванням мислення. Однак не так просто зацікавити учня XXI ст. навчанням. У 2016 р.
психологом відділу освіти Віньковецької райдержадміністрації було проведене опитування 200
учнів. Виявилося, що 84 відсотки з них негативно ставляться до школи. Одна з
причин цього — незнаходження дитиною у школі
можливості цілком самоствердитися як особистість.
Вихід із ситуації слід шукати у нових підходах до формування і розвитку мислення. Адже за умов, коли нас дедалі більше оточує середовище, створене розумом людини, вже не можна обмежитися
простим накопиченням інформації про навколишній світ. Саме тому потрібні нові підходи до формування мислення, необхідні зміни в способі засвоєння інформації.
Основне завдання
для учнів — навчитися ефективно здобувати знання.
Наші вихованці мають бути здатними сприймати нову інформацію та ретельно і критично її
досліджувати, вивчати нові ідеї, розглядаючи їх з численних перспектив і породжуючи
власні судження
стосовно їхньої достовірності, оцінювати і визначати загальну цінність цих ідей на
основі власних потреб і цілей. Саме в цьому полягає сутність критичного мислення.
Немає коментарів:
Дописати коментар