Мій досвід

Якщо людина кожен день, розумієш, хлопчику, кожен день буде робити свою справу, незважаючи ні на що, життя зміниться на краще. А сухе дерево, якщо його поливати кожен день, зацвіте…

Аркадій Тарковський.
Ще Декарт проголосив: "Я мислю - отже, я існую". На початку XXI ст. технічна революція лише акцентувала слушність цього твер­дження. Наскільки особа підготовлена критично ставитися до про­блем, наскільки реактивне її мислення, тобто здатне адекватно відпо­відати на зовнішні подразнення, настільки вона здатна забезпечити  оптимальність свого існування. Школа завжди була і є тим соціальним інститутом, який займаєть­ся формуванням мислення. Однак не так просто зацікавити учня XXI ст. навчанням. У 2016 р. психологом відділу освіти Віньковецької райдержадміністрації було проведене опитування 200 учнів. Виявилося, що 84 відсотки з них негативно ставляться до школи. Одна з причин цього — незна­ходження дитиною у школі можливості цілком самоствердитися як особистість. Вихід із ситуації слід шукати у нових підходах до форму­вання і розвитку мислення. Адже за умов, коли нас дедалі більше оточує середовище, створене розумом людини, вже не можна обме­житися простим накопиченням інформації про навколишній світ. Саме тому потрібні нові підходи до формування мислення, необхідні зміни в способі засвоєння інформації.
Основне завдання для учнів — навчитися ефективно здобувати знання. Наші вихованці мають бути здатними сприймати нову інформацію та ретельно і критично її досліджувати, вивчати нові ідеї, розглядаючи їх з численних перспектив і породжуючи власні су­дження стосовно їхньої достовірності, оцінювати і визначати за­гальну цінність цих ідей на основі власних потреб і цілей. Саме в цьому полягає сутність критичного мислення.

Немає коментарів:

Дописати коментар